Jak čas pádí

Jak čas pádí

pátek 13. února 2015

Adoptuj babičku nebo dědu

Přátelé, přísahám, že jsem na ten název přišla sama.
Ale pak jdu, abych nejprve zjistila na internetu, jaké jsou možnosti, a ono už to běží. Podobný projekt už v Čechách existuje.

Čili pro ty, kdo ho neznáte, jen malinko přiblížím a jdu hned zkoumat, zda je něco podobného k dispozici i u nás v Německu.

To máte starší paní nebo pána, kteří nemají svá vnoučata po ruce. Někdy je nemají vůbec, ale už by je chtěli. A někdy je mají, ale jsou daleko. Nebo s nimi z nějakého důvodu nejsou v kontaktu.
A pak máte ty nukleární rodiny, o kterých jsem psala v příspěvku "Co je přirozené?".
Táta v práci, máma na rodičovské. Prarodiče buď už nejsou a nebo jsou z ruky. Nebo z nějakého důvodu nejsou s vnoučaty v kontaktu. Třeba jsou nemocní. Nebo se intenzivně starají o vnoučata od svého dalšího dítěte. 
Každopádně ta máma, co je doma, se buď trochu intelektuálně nudí (a nebaví ji stále dokola ty samé hry a otázky) a nebo dře jako kůň, aby udržela svou domácnost v útulném stavu. A chybí jí lidi. Nebo všechno dohromady.
A teď si představte, že ta máma, která hledá babičku/dědu, by se mohla nějak zkontaktovat s babičkou (nebo dědou), kteří hledají vnoučata.

To by mě nadchlo. Ta platforma. Abych nemusela podávat inzerát do místních novin nebo na nástěnku v supermarketu. A přesto bych měla možnost najít někoho lokálně blízkého a zkusit se s ním občas sejít. Žádné riziko, že bych cizímu člověku šupla děti na hlídání a nechala mu je dvě hodiny na krku. Prostě obyčejně, já spolu s dětmi a potenciální adoptivní babička na kafíčko a koláč.

Vím, že to může být docela těžké. Aby se našli dva lidé, u kterých zafunguje "chemie". Ale je to podle mě možné, i na malé obci na venkově. Když se mohou seznámit v tom velikém světě dva životní partneři, kteří si vyhovují, s náhradní babičkou nebo dědou by to mohlo vyjít zrovna tak. Potom je samozřejmě potřeba investovat do toho vztahu ČAS a ENERGII, ale to už bych uměla :-)

Moji rodiče jsou ještě živi, zdrávi, ale v důsledku toho, že jsme se odstěhovali, jsou daleko.
Zatím byla moje priorita, aby s nimi byly děti hodně v kontaktu.
Proto tolik pendluju, dokud to jde a děti nejsou školou povinné.

Babi a děda také jezdí k nám.
Ale poté co u nás oba chytli od dětí bacila a absolvovali si nepěkný zážitek nemoci v zahraničí, obávám se, že je to od další návštěvy trošku odradilo. Respektive, mohli by z ní mít (právem) příště strach. A taky je to dojíždění může časem začít zmáhat, že?

Proto bych ráda našla někoho v předstihu. Abychom měli možnost se lépe poznat. 

Jediné, co se mi na tom českém projektu nepozdává, je cena za zprostředkování.

Vím, že když rodina hledá au-pair, také za to platí agentuře (a nebo si podává inzerát na své vlastní triko a riziko). I ta au-pair je přes agenturu chráněná, aby mohla z rodiny odjet, kdyby na ní byli oškliví. Ale tam se přece jedná o pracovní vztah na finanční bázi.

Zatímco já bych si představovala, že tohle bude vztah na bázi srdce.
Za to prostě nehodlám platit nějaké agentuře, aby mi vyhledávala babičku podle dotazníku. A testovala ji na "způsobilost péče o dítě". A nutila k "prokázání bezvadného zdravotního stavu" (babičku??! To by pak byla superchůva. Ale tu já nehledám. Hledám hodnou starší paní/pána k občasným vzájemným návštěvám s našimi dětmi.) Dorazila mě věta: "Garantujeme možnost výměny po dobu dvou měsíců od seznámení."

Hergot, lidi nejsou panáčci v krabičce!
Když chcete vztah, vždycky přece trošku riskujete, že vás někdo zraní nebo zklame. Absolutní záruky ve vztazích prostě nejsou a snaha si je zajistit podle mého názoru tu lidskost v nich dost sterilizuje.
Takže do tohoto projektu bych prostě v Čechách nešla. To bych radši podala inzerát.

Ale třeba v Německu vypadne něco zajímavějšího. A když ne, tak takovou platformu založím ;-)

Díky,
Š.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Přátelé, děkuji za vaši návštěvu i za vlídné komentáře. Je mi potěšením, sdílet s vámi svůj svět. Š.