Jak čas pádí

Jak čas pádí

pondělí 2. února 2015

Před návštěvou

Přátelé,
tak jsem se dnes odhodlala a oslovila maminku jedné holčičky ze školky, zda by k nám nechtěla někdy přijít a hrát si s našima dětma (tedy pochopitelně ta holčička).

Jaký já jsem měla strach!
A nakonec to ani nebolelo.
Dohodly jsme se hned na zítřku odpoledne.
To mi přivodilo obrovskou radost. Následovanou obrovskou panikou.

V optice skutečnosti, že k nám zítra přijde skutečné německé dítě ze skutečné německé rodiny, jsem nahlídla náš byt očima návštěvy... A vyděsila jsem se.

Nemáme tu vůbec nic typicky německého (totiž zejména pořádek, jak si ho představuju, že si ho Němci - samozřejmě všichni bez výjimky - představují).

Čili:
- v předsíni nemáme trojitý systém očišťování bot
- na dětském věšáku není místo pro bundu té holčičky
- nemáme bačkůrky pro návštěvy
- za dveřmi překáží polouschlá kytka (o které brzo napíšu separátní příspěvek)
- koš na prádlo stojí v chodbě a nemá víko!
- v koupelně máme odřenou skříňku
- nemáme separátní záchod pro děti do 6 let ani toaletní papír s dětskými motivy
- pod topením bydlí pavouk (toho je mi zejména líto, protože zítra nadejde jeho poslední hodinka)
- v kuchyni se válí kuchyňské role pečícího papíru JEN TAK na poličce a nejsou zavěšeny do specializovaného trhače
- v kuchyni na lince stojí spousta nádob a surovin JEN TAK a není uložena ve skříňkách ani v americké dvoudvéřové ledničce (kterou nemáme)
- v dětském pokoji (který nemáme, a je tedy totožný s obývákem) překáží bedna se šitím, sušák na prádlo, několik vysavačů, matrace pro "hosty" a výhled na balkon, který je obestavěný bednama s jablky z naší zahrady
- naopak zde zcela chybí kompletní příslušenství k Barbie, včetně kočáru taženého koňmi, asi 200 kusů igráčků, set na gumičkové náramky a legový model letiště (o řadě německých hraček, do jejichž plného spektra jsem ještě nepronikla, ani nemluvě).

Kdyby náhodou šla dál i její maminka, zajisté si povšimne ještě dalších nedostatků:
- hodiny v chodbě nejdou
- v chodbě je veliká prázdná plocha zdi, která není dekorována zarámovanými fotkami našich dětí průřezem jejich vývoje
- nemáme perfektní mašinku na espresso, jelikož nepijeme kafe
- nemáme čajovou soupravu, jelikož pijeme barbarsky sáčkový čaj z půllitráků a nikoliv elegantně sypaný, z miniaturních čajových kalíšků
- nemáme na stole prostírání ani čerstvé řezané květiny
- nemáme záclony, vázičky, trojité ikea obrazy, africké vysoké dřevěné žirafy, benátské masky ani sošky Budhy.

Náš byt je prostý.
Zachvátila mě panika, že to, v čem se cítíme dobře, někdo uvidí a pohrdne tím.

A pak jsem přemýšlela, v čem to jako vadí.
Když jsem byla malá holka, normálně k nám chodily kamarádky, vyšantročily jsme mámě šuplík se šátkama a hrály si na víly a bylo nám fajn.

Došla jsem k tomu, že nic z výše uvedeného již stejně do zítřejšího odpoledne pořídit nestihnu. Tak utřu stůl, uvolním jeden věšák a promluvím si s pavoukem, aby se schoval. A budu doufat, že děti si vystačí se svou fantazií a sušák na prádlo využijí třeba jako ledovou jeskyni (přehodím přes něj modrý ubrus).

Přinejhorším, ráda potěším maminku každé holčičky, která se vrátí od nás z návštěvy a bude moct doma říct "my to tu máme lepší mami". Než kdyby to bylo opačně, že?

Díky těm z vás, u nichž jsem kdy byla na návštěvě, že jste se nebáli, že vás budu mít míň ráda, pokud mi nepřipravíte pantofle s mým vyšitým jménem a u čaje nebudu moct spekulovat, jestli se tou designovou lžičkou smí opravdu míchat a nebo má pouze způsobně ležet na designovém talířku.
Líbí se mi, jak bydlíte, že doma máte útulno a že si príma popovídáme.
Díky!
Š.

1 komentář:

  1. jeje... to bys mela videt u nas :D a v porovnani se skandinavskym bydenim to nase polozarizene tam nebo naopak jeden a pul domacnosti nacpane do jednoho bytu tady... nikdy se netrefim do katalogovych bytecku... a tak nejak se s tim pomalu smiruju :D sedmi

    OdpovědětVymazat

Přátelé, děkuji za vaši návštěvu i za vlídné komentáře. Je mi potěšením, sdílet s vámi svůj svět. Š.